وقتی فعل «ما می‌توانیم» صرف می‌شود/ موفقیت بانوی کارآفرین ارومیه‌ای در صادرات چرم به کشورهای همسایه

بانوی کارآفرین آذربایجان غربی در حوزه چرم‌دوزی، فعل ما می‌توانیم را به‌خوبی صرف کرده و هم‌اکنون صادرات خود را به کشورهای همسایه یعنی آذربایجان و ترکیه انجام و درصدد گسترش صادرات به سایر کشورهای دنیا است.

سوسن محمدی، بانوی کارآفرین آذربایجان غربی در حوزه چرم‌دوزی در گفت‌وگو با میراث آریا با اشاره به حضور در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و با بیان اینکه امتیاز برند بین‌المللی چرم طبیعی"ویدوک" که یک کلمه هلندی به معنای "ما می توانیم" است را در اختیار دارد، اظهار کرد: بنده کار صادرات را از سال ۹۸ به‌صورت رسمی با ارسال تولیدات به کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه آغاز کرده و اکنون تبدیل به اولین صادرکننده چرم طبیعی ایران به جمهوری آذربایجان هستم.

بانوی کارآفرین آذربایجان غربی در حوزه چرم‌دوزی با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه در معرفی تولید صنایع‌دستی هنرمندان افزود: برای مثال بنده در روز اول این نمایشگاه یک قرارداد با تیراژ بالا با یک تاجر ایرانی ساکن دبی برای صادرات چمدان‌های مسافرتی به ارزش چهار میلیارد تومان منعقد کردم که تمام محصولات این سفارش روی چرم طبیعی گاوی انجام خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه هدف از شرکت در هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، معرفی برند محصول‌مان است، تصریح کرد: با وجود اینکه تنها تعدادی محدودی از محصولات تولیدی خود را برای عرضه و معرفی در این دوره از نمایشگاه همراه آورده ام، اما خوشبختانه در روز نخست نمایشگاه، همان اجناس‌ نیز پیش‌فروش شد که همین مورد نیز بازخورد و بازتاب عالی نمایشگاه را می‌رساند.

محمدی با اشاره به اینکه حتی در دوران کرونا کار تولید و صادرات محصولات چرمی ما متوقف نشد، ادامه داد: در آن دوره، موسسه آموزشی تولیدی"محمدی" به‌صورت مرتب به کشور آذربایجان چرم خام صادر می‌کرد و در این راستا محصولات این برند شامل اکسسوری‌ها مانند بند ساعت، قاب گوشی، جاکارتی، چمدان‌های مسافرتی، پوشاک و همچنین وسایل مصنوعات سوارکاری تولید و روانه بازار جهانی می‌شد که این روند همچنان نیز ادامه دارد.

این کارآفرین برتر کشوری بیان کرد: علاوه بر آن موسسه آموزشی و تولیدی "محمدی" یک تیم حرفه‌ای از مربیان و اساتید برای کارآفرینی تشکیل داده است که در وهله نخست به علاقه‌مندان این رشته آموزش داده می‌شود تا بعدها توانمند شده و سپس جذب کارگاه‌های صنایع‌دستی می‌شوند.

او با بیان اینکه در تولید محصولات صنایع‌دستی علاوه بر خلاقیت باید به کیفیت تولیدات نیز توجه کرد، خاطرنشان کرد: همواره بهترین‌ محصولات تولیدی مورد توجه کشورهای خارجی قرار می‌گیرند و در آینده نزدیک با توجه به استقبال بالای مردم و دعوت تاجران اماراتی در دبی حضور یافته و یک شرکت نیز در آنجاثبت خواهیم کرد تا از این طریق محصولات شرکت را به بازارهای کشورهای همسایه، آسیای شرقی و کشورهای اروپایی صادر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403112502034
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha